Istoria României România frumoasă Today's Memory

Amintirea de azi – Viorica Ursuleac – Today’s Memory

Viorica Ursuleac

26 martie 1894, Cernăuți, Bucovina, Austro-Ungaria – 22 octombrie 1985, Ehrwald, Tirol


 

Viorica Ursuleac a fost o soprană de operă cu carieră internațională.

După ce și-a terminat studiile la Viena, a debutat în 1922 pe scena operei din Zagreb în rolul Charlotte din Werther de Massenet. A apărut apoi la Volksoper din Viena, Opera din Frankfurt, Berlin Staatsoper, și Opera din München. S-a căsătorit cu dirijorul austriac Clemens Krauss la Frankfurt.

Richard Strauss – Arabella Mein Elemer! das hat so einen sonderbaren Klang

Live performance, 9 August 1942, Festpielhaus, Salzburg, Chor und Orchester der Wiener Staatsoper, Conductor Clemens Krauss

A fost soprana favorită a lui Richard Strauss, care a numit-o „die treueste aller Treuen” (cea mai fidelă dintre fidele). Ea a cântat în premierele a patru dintre operele sale: Arabella (1933), Friedenstag (pe care a dedicat-o ei și lui Krauss, 1938), Capriccio (1942) și repetiția publică cu costume la Die Liebe der Danae.

Richard Strauss – Frühlingsfeier

A apărut la Festivalul de la Salzburg, o stagiune la Covent Garden, unde a cântat în prima reprezentație din Anglia a operei Schwanda the Bagpiper de Jaromír Weinberger și Arabella (rolul ei favorit). A apărut de asemenea în Desdemona din Otello de Verdi la Royal Opera.

Giuseppe Verdi – Otello Oh! com’è dolce il mormorare insieme • Orchester der Wiener Staatsoper, Conductor Clemens Krauss, Franz Völker & Viorica Ursuleac

A cântat la Teatro alla Scala în Die Frau ohne Schatten și Elektra de Richard Strauss, Così fan tutte de Mozart și Die Walküre de Wagner. Singura ei apariție din America a fost în 1948 la Teatro Colón din Buenos Aires, în Tristan und Isolde de Wagner.

Richard Wagner – Tristan & Isolde – Teatro Colón Buenos Aires, Conductor: Erich Kleiber, With: Set Svanholm, Kirsten Flagstad, Viorica Ursuleac, Ludwig Weber, etc.

În repertoriul ei s-au regăsit și Nunta lui Figaro, Don Giovanni, Fidelio, Olandezul zburător, Simon Boccanegra, Bal mascat, Forța destinului, Don Carlos, Tosca, La fanciulla del West, Turandot, Der Rosenkavalier, Ariadne auf Naxos, Die ägyptische Helena, etc. Primadona a primit distincția austriacă Kammersängerin (1934) și distincția prusacă Kammersängerin (1935). Spectacolul de adio l-a susținut în 1953, la Wiesbaden, în Der Rosenkavalier. A fost numită profesoară la Salzburg Mozarteum în 1964

Mai mult: https://ro.wikipedia.org/wiki/Viorica_Ursuleac

 

Capriccio Schlußszene Part I, 1942

 

***** [In English] *****

Viorica Ursuleac

March 26, 1894, Chernivtsi, Bucovina, which is now in Ukraine – October 22, 1985

 

Viorica Ursuleac was an important Romanian operatic soprano.

Following training in Vienna, she made her operatic debut in Zagreb (Agram), as Charlotte in Massenet’s Werther, in 1922. The soprano then appeared at the Vienna Volksoper, Frankfurt Opera, Vienna Staatsoper, Berlin Staatsoper and Munich Opera.

She was Richard Strauss’s favorite soprano, and he called her die treueste aller Treuen (the most faithful of all the faithful). She sang in the world premieres of four of his operas: Arabella (1933), Friedenstag (which was dedicated to Ursuleac and Krauss, 1938), Capriccio (1942), and the public dress-rehearsal of Die Liebe der Danae (1944).

Richard Strauss – Ariadne auf Naxos • Berliner Rundfunk-Orchester, Conductor Clemens Krauss

She appeared at the Salzburg Festival (1930–34 and 1942–43), in one season at Covent Garden (1934) and at La Scala, (1948). She was awarded the title of an Austrian Kammersängerin (1934), a Prussian Kammersängerin (1935). She gave her farewell in 1953, in Wiesbaden, in Der Rosenkavalier. She was appointed Professor at the Salzburg Mozarteum in 1964.

More on: https://en.wikipedia.org/wiki/Viorica_Ursuleac

*****

 

Richard Wagner – Die Meistersinger von Nürnberg

 

#todaysmemory #Romaniafrumoasa #istoriaRomaniei #VioricaUrsuleac

0 comentarii la „Amintirea de azi – Viorica Ursuleac – Today’s Memory

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: